ביטוח אובדן כושר עבודה

רוב האנשים שהשתלבו במעגל העבודה, ללא ספק גאים בכך שהם יכולים לפרנס את משפחתם בכבוד, ולא משנה מהו משלח ידם. אף אחד, אינו מעוניין ממש להיות תלוי כלכלית במישהו אחר, או חלילה להגיע למצב שבו אין הכנסה למשפחתו, ואז כבר עולות באופן טבעי חששות וחרדות רבות לגבי העתיד והיכולת לקיים כלכלית את המשפחה.
עם זאת, יש משפט שאומר "שהאדם מתכנן ואלוהים צוחק", שמשמעותו, שתמיד כדאי להתכונן לדברים בלתי צפויים בחיים, גם כאשר מתכננים תכניות, שלפעמים הן מאוד מובנות מאליהן. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו, במצב בו הוא מאבד את כושר העבודה שלו, ללא יכולת לפרנס את המשפחה וללא הכנסות כלכליות ראויות ששומרות על רמת החיים.
על מנת לשמור על הכנסה כלכלית מתאימה, במקרה של חלילה תאונה שתביא לאובדן כושר עבודה, מומלץ מאוד לרכוש פוליסה זאת. חשוב לציין, כי הפוליסה הינה רלוונטית למי שמאבד את כושר עבודתו באופן קבוע או אף גם יכול לאבד אותו לצמיתות. התשלומים בפוליסת אובדן כושר עבודה נקבעים מראש בהתאם להכנסתו, השכלתו וניסיונו של המבוטח.
חשוב לציין, כי דמי הפוליסה מתקזזים במידה ומקבלים גם תשלומים מהביטוח הלאומי על אובדן כושר העבודה, אך ניתן למנוע זאת, באמצעות סעיף מיוחד אותו קובעים מראש במסגרת הפוליסה. יש כאלו, שלא יסתפקו במקרה שכזה ברכישת הפוליסה הבסיסית בלבד.