ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית הוא אחד הביטוחים החשובים לכל מי שמתעסק בנתינת שירות ללקוחות. בין אם אתם עורכי דין ובין אם אתם סוכני ביטוח ובין אם אתם מאמני כושר. כל אחד המעניק שירות מסוים, חייב להיות מכוסה מפני כל צרה שלא תבוא.

אחריות על כל צרה

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח חשוב מאוד, אשר מכסה כל נותן שירות, מפני תביעה ביטוחית. לדוגמה, ניקח מאמן כושר, אשר מאמן מספר קבוצות של מתאמנים. השירות אותו המאמן מספק הוא שירות של הדרכה פעילות ספורטיבית כלשהי. ללא ביטוח אחריות מקצועית, במידה ותתרחש פציעה לאחד המתאמנים, מאמן הכושר יצטרך להיות זה שישלם על כל הנזקים שהתרחשו לאותו מתאמן. גם מקצועות כמו עורכי דין וסוכני ביטוח, חייבים להיות מכוסים על ידי ביטוח אחריות מקצועית, לכל צרה שיכולה לבוא.

כיסוי ביטוחי

כמו כל ביטוח, ביטוח אחריות מקצועית הוא הכיסוי של כל נותן שירות מפני כל צרה שיכולה לבוא במהלך העסקים הרגיל של העסק. מגוון הנזקים שיכולים להתרחש הם מגוונים מאוד ולכן כל נותן שירות, צריך להיות מוכן לכל צרה שיכולה לבוא. למשל, נזק של כ-100 אלף שקלים, יכול להיות מעמסה רבה על נותן שירות קטן. המצב האופטימלי של כל נותן שירות הוא שהוא יהיה מכוסה מפני כל תביעה נזיקית.

חובת הביטוח

לא חייבים לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית בשום מצב, אבל כדי שנותן שירות יוכל לישון בשקט בלילה, כדאי לו מאוד לרכוש פוליסה כזאת. חברות הביטוח הן חברות בעלות כיס עמוק ויכולות לשלם תשלומי פיצויים גבוהים לעומת אותם נותני שירות. ביטוח אחריות מקצועית הוא כמו ביטוח מקיף לרכב, כאשר מישהו עושה תאונה עם רכב, הוא אמור לשלם על הנזקים שהוא עשה, אך בגלל שיש ביטוח לרכב ועל הנהג, אותו נהג משלם רק דמי השתתפות עצמית, שלרוב הם נמוכים מסכום הנזק עצמו. אותו מצב מתרחש בביטוח אחריות מקצועית. אותו נותן שירות מבוטח מפני נזקים רבים והוא משלם רק השתתפות עצמית נמוכה. בנוסף לכך, ככל שמספר התביעות נמוך יותר, ככה פוליסת הביטוח היא נמוכה יותר משנה לשנה.