ביטוח הבית מנזקים כולל איתור נזילות

ביטוח הבית מנזקי רכוש הוא ביטוח חובה לכל מי שחשוב לו לשמור על נכסיו מפני אבידה. כדאי לדעת כי ביטוח זה כולל גם איתור נזילות במידה והדבר קורה. נתון זה יכול לחסוך אלפי שקלים לצרכן שסבל מנזילה ואמור לקבל החזר.
למה ביטוח הבית מנזקי רכוש כולל גם איתור נזילות? באלו מקרים הדבר מתבטא? במאמר שלפנינו.

חשיבות ביטוח הבית מנזקי רכוש

לכל אחד חשוב לשמור על הבית ולדעת שהוא עשה הכל כדי להגן עליו. ביטוח הבית מנזקי רכוש הוא אחד מסוגי הביטוח הכי מבוקשים בשוק משום שהבית הוא הנכס הכי חשוב שיש לאדם. במקרה של נזילה חשוב לוודא כי הבית מוגן מפני נזקים וכי חברת הביטוח תהיה אחראית לעמוד מאחורי מה שיקרה.

איתור נזילות

ביטוח הבית מנזקי רכוש כולל איתור נזילות אם קיים בבית. אדם מן השורה לא יכול לדעת בכל עת האם ישנה נזילה בבית והאם זה קורה באיזה שהוא מקום משום שלפעמים התופעה סמויה מן העין. מה שיקרה בסופו של דבר שהוא יצטרך לשלם מחיר גבוה של חשבון מים בלי שידע על כך. לפעמים הדבר יתפרץ לשטפון גדול בבוא הזמן ואז הוא יצטרך לצאת בתוצאות של הנזקים. לשם כך הכניסו סעיף של איתור נזילות בתוך ביטוח הבית מנזקי רכוש כך יכול בעל הפוליסה להיות מוגן מפני נזקי נזילות שבנכס שלו.

מבחינה מעשית

מבחינה מעשית כאשר ביטוח הבית מנזקי רכוש כולל איתור נזילות, פירושו של דבר שאם התגלתה נזילה באחד ממוקדי הבית, בין בקירות, בין בצנרת, ובין בתקרה או בכל מקום אחר, ויש צורך לתקן אותה או לבצע החלפת אינסטלציה – תעמוד חברת הביטוח מאחורי התיקון ותשלם את הנזק.

חשיבות איתור נזילות

כדאי לדעת כי איתור נזילות הוא לא גורם זניח, אלא תופעה מצויה בהחלט. בכל בית קיימת מערכת של צנרת ואינסטלציה העלולה להפגע בכל עת. השימוש היום יומי במערכת המים גורם לשחיקה, וזה עלול לפגוע בכל מקום בצנרת עצמה. פיצוצים, סדקים, חורים, עלולים להוצר בכל רגע במערכת בלי שבעל הנכס ידע על כך.

על מי מוטלת האחריות

האחריות לבדיקת הנכס מפני נזילות מוטל על חברת הביטוח ואת זה עושים על ידי שמאי מוסמך. השמאי יגיע אל הנכס ויעבור על כל פרט ופרט בו כדי להבין אם יש מקום מועד לפורענות ואולי ישנה נזילה שכבר קיימת עכשיו. השמאי המומחה יעבור על מערכת המים ויבחן אותה היטב, הוא יאתר מצב של נזילה קיימת ויאשר אם המערכת שלימה ומתוקנת. במקרה של נזילה תהיה החברה אחראית לתקן את הנזק ולשמור על המבנה תקין וקיים לאורך שנים רבות.