ביטוח סיעודי לגיל הזהב

כולנו ראויים לחסד, אבל לא מומלץ לאיש לסמוך עליו. התלות בחסדי הזולת עלולה להותיר את הנתלים בו בחוסר כול. באותו הקשר ניתן לקבוע, כי אין ציווי אנושי מרגש וחשוב יותר מאשר הציווי הנשמע כתחינה – "אל תשליכני לעת זקנה, ככלות כוחי אל תעזבני", אבל גם במשפחות שבהן החמלה והסיוע של הילדים להוריהם ראויים לכל הוקרה ושבח, לא אחת מתברר כי אין די ברצון הטוב, כי בהעדר יכולת לסייע – הרצון הטוב כשלעצמו אין בו די, ובעיקר – אין בו מענה לצרכים של הקשישים בכלל ולצרכיהם הסיעודיים בפרט.
לא פעם מתברר, כי התנאי ההכרחי לעצם בדיקת היתכנות ההשמה של קשיש סיעודי בבית אבות או בדיור מוגן היא היכולת הכלכלית שלו ו/או של משפחתו לשאת בעלויות המימון.
הזקנה היא תקופה, שבה הסיכוי להיהפכות אנשים לסיעודיים הוא גבוה ביותר. די להיווכח בתפוסה המלאה של בתי אבות רבים בכל רחבי הארץ ובאכלוס המלא של בתי הדיור המוגן. ביטוח סיעודי למימון שהייתם של אנשים בדיור ייחודי המותאם להם חיוני לא רק על מנת לאפשר להם להתגורר בפאר וביוקרה אלא גם ואולי בעיקר ביותר פשוטים ובפחות יקרים.
דיור בבית אבות כרוך בהוצאה כספית חודשית, אשר עומדת ביחס למשך שהייתו של הקשיש הסיעודי בהם. רכישת ביטוח סיעודי היא חלק בלתי נפרד מהדאגה לעתיד ואולי הסעיף החשוב ביותר בה. ביטוח סיעודי שנעשה מבעוד מועד עלול למנוע היקלעות למצב קשה ביותר, שבו ההכרח להוציא את הקשיש מהבית אל בית אבות תופס את המשפחה לא ערוכה מכל הבחינות בכלל ומבחינה כספית בפרט.
כיום מבינים רבים את הצורך ובעיקר את הכדאיות בעשיית ביטוח מתאים בגיל מוקדם ואפילו בגיל הילדות או הנעורים. היתרון הוא כפול: בכך קונים שקט וביטחון מעצם הידיעה כי אם וכאשר מי מהם ייהפך, חלילה, לסיעודי כתוצאה מתאונה או מחלה, הוא יקבל פיצוי ללא קשר לגילו. בנוסף לכך – מי שמתחיל לשלם (או משלמים עבורו) בגיל צעיר, עשוי להפסיק לשלם פרמיה עוד בגיל צעיר ועם זאת ליהנות מכל התנאים שפוליסת הביטוח מעניקה לו.
על מנת להבטיח את רווחתם הפיזית והנפשית של אנשים בגיל הזהב וליצור עבורם רשת ביטחון, יש להתחיל לדאוג לה מבעוד מועד. ביטוח סיעודי לאנשים בגיל הזהב מקל על המשפחות שלהם את נטל הטיפול בהם גם ואולי בעיקר כאשר הם נמצאים בבית אבות או במסגרת של דיור מוגן.
מאחר שהצורך בהעתקת מקום המגורים של אנשים בגיל הזהב, בין אם הם עצמאיים וקל וחומר כאשר הם תשושי נפש וסיעודיים למסגרת מוגנת הוא צורך שניתן לצפות אותו – ודאי להתארגן לקראתו – חשוב לדאוג לביטוח מותאם כבר בגיל צעיר.