חמשת הביטוחים החשובים שכל אחד חייב לרכוש

החיים של כולנו עלולים להיות מפתיעים, עד כמה שננסה לשמור על שגרה, אין לדעת מה צופן לו יום. בשל זאת, רבים מאיתנו נוהגים לרכוש פוליסות ביטוח מסוגים שונים על כל צרה שלא תבוא. אם תבדקו טוב, תמצאו שישנן שלל רב של פוליסות ביטוח אולם, ישנם חמשת ביטוחים שעליהם אסור בשום פנים ואופן לוותר.

מהם חמשת פוליסות הביטוח שכל אחד מאיתנו חייב לרכוש?

חמשת סוגי פוליסות הביטוח שפשוט אי אפשר בלעדיהן (ואכן רוב תושבי מדינת ישראל בוחרים לבטח עצמם באמצעות פוליסות ביטוח אלה) הן פוליסת ביטוח חיים, פוליסת ביטוח בריאות, פוליסת ביטוח סיעודי, פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ופוליסת ביטוח רכב. הפוליסות האלמנטאריות ביותר.

מה משמעות כל פוליסה בנפרד? פוליסת ביטוח חיים מתייחסת למקרי מוות, כאשר חס וחלילה המבוטח הולך לעולמו החברה המבטחת מחויבת לפיצוי כספי או למבוטח עצמו או לבני המשפחה או מוטבים אחרים. כאשר מדובר על אדם בו תלויים אנשים אחרים אזי פוליסה זו חשובה מאין כמותה. הפוליסה השנייה היא פוליסת בריאות. רבים ישאלו – בשביל מה אני צריך את זה? הרי אני מבוטח בקופת החולים שלי! אולם, גם מי שמשלם בעבור ביטוחים משלימים לא יכול לרכוש תרופות אשר נמצאות מחוץ לסל התרופות, ואין שום מענה אופטימאלי במקרים של השתלות או ניתוחים שונים. באמצעות פוליסת ביטוח בריאות פרטי יכול המבוטח לבחור את המנתח, לבחור את בית החולים, את תאריך הניתוח ויש כיסוי נרחב לבדיקות יקרות.

על ביטוחים נוספים

בזמן שאנו צעירים קשה לנו מאוד לחשוב על פוליסת ביטוח סיעודי, זה נראה לנו רחוק שנות אור מאיתנו, אבל המציאות לעיתים מוכיחה אחרת ויש לדאוג למחר. הביטוח הלאומי מפעיל חוק סיעוד אך זה איננו מספק. באמצעות פוליסת ביטוח סיעודי מפריש מידי חודש המבוטח סכום מסוים וכל זאת על מנת לממן בעתיד לבוא את ההוצאות הנלוות למצבו הסיעודי באם יהיה אחד כזה.

עד עתה הזכרנו שלושה סוגי ביטוח –ביטוח חיים,ביטוח בריאות וביטוח סיעודי. נותרו עוד שתי פוליסות. פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה הינה פוליסה חשובה מאין כמותה שכן כל אחד מאיתנו תלוי בפרנסתו למחייתו. והיה והפרנסה נפגעת, נפגעת גם רמת החיים של כל בני המשפחה. הפוליסה מכסה את המבוטח במצב שהוא מאבד את כושר העבודה שלו באופן מלא או חלקי.

הפוליסה האחרונה היא פוליסת ביטוח רכב. החוק מחייב כל בעל רכב בפוליסת ביטוח רכב, פוליסה זו מכסה במקרים של נזקי גוף הן לנהג עצמו או הן לנפגע אחר. אם נגרם נזק לרכוש, בעל הרכב עלול למצוא עצמו מחויב לשלם כספים רבים ופיצויים ולכן כדאי לרכוש ביטוח צד ג'.

לסיכום, אל תהיו שאננים ואל תאמרו "לי זה לא יקרה". רכישת פוליסות ביטוח אלמנטאריות והכרחיות הן לא רק אינטרס של חברות הביטוח אלא גם אינטרס שלכם על מנת שתוכלו להמשיך לחיות את שגרת היומיום שלכם בבטחה ולדעת שאם חלילה וחס משהו יקרה, יש מי שידאג לכם.