אילו סוגי ביטוח רכב קיימים

יכול להיות שאתם לא משלמים על הביטוח כי אתם משתמשים ברכב של המשפחה ואולי אתם דווקא משלמים סכום גבוה מאוד כי אתם משלמים גם על הביטוח שעל הילדים שלכם. אם התבלבלתם מרוב סוגי ביטוחים לרכב זה הזמן להבין אלו ביטוחים קיימים, מה כל אחד מהם נותן ומה באמת צריך.

ביטוחה חובה שחובה לעשות

ביטוח חובה כשמו כן הוא, ביטוח שחובה על כל נהג לעשות למעשה הביטוח לא ניתן לפי שם אלא לרכב, וכאשר הרכב מבוטח אז אפשר להשתמש בו מבחינת החוק. נסיעה ללא ביטוח חובה היא עבירה כיוון שהביטוח הזה מכסה כל נזק גוף שיכול לקרות כולל מוות. ברגע שאין את הביטוח הזה יכול להיות שבזמן תאונת דרכים ופגיעה בנהג שאין לו ביטוח, הוא יהיה בבעיה קשה כי הוא לא יהיה מכוסה. לכן הביטוח הזה חשוב גם ברמה הפרקטית ולא רק ברמה החוקית כי תאונת דרכים כל אחד יכול לעבור.

ביטוח מקיף שכולל עוד פגיעות

אם אתם לא מסתפקים בביטוח חובה כי אתם לא מעוניינים שהביטוח יכסה רק את נזקי הגוף אלא גם נזקים אחרים לרכב שלכם, אתם יכולים לעשות ביטוח מקיף. רוב הישראלים בוחרים לעשות גם ביטוח מקיף כי זהו הביטוח שנותן לכם ראש שקט. כיף לנהוג בידיעה שלא משנה מה יקרה אתם מכוסים מכל נזק אך חשוב לזכור כי אם תעברו תאונת דרכים תצטרכו לשלם דמי השתתפות. לכן ישראלים רבים לעתים לא ישתמשו בביטוח שלהם גם כאשר הם עברו תאונה. הסיבה לכך אינה רק התשלום של ההשתתפות העצמית אלא גם עלייה בתשלום הביטוח, מה שנקרא עליית פרמיה, אחרי מעבר תאונה.

ביטוח צד ג' יכול להיות משמעותי

אז אחרי שהבנו מהם הביטוחים הנפוצים ביותר, ביטוח חובה וביטוח מקיף, זה הזמן לדבר על הביטוחים היותר מסבכים. זה הזמן גם להבין שהם לא מסבכים בכלל אחרי שמבינים למה הם חשובים, כמו למשל ביטוח צד ג'. מה זה צד ג' זה אומר שצד שלישי שלא קשור לעסקה עם חברת הביטוח מעורב בה כמו למשל רכב נפגע. למשל, אם דפקתם רכב אחר בחנייה, זהו הצד השלישי, צד ג', הביטוח שלכם ישלם את זה. כך למשל אם תיכנסו במכונית יוקרתית ועלות התיקון תהיה גבוהה מאוד הביטוח שלכם יכול להציל אתכם מתשלומים גבוהים מאוד. ביטוח זה נכלל בדרך כלל בביטוח המקיף.

ביטוח לנהג חדש וצעיר

ביטוח צד ג'י יכול להירכש יחד עם ביטוח חובה וכך למעשה תוכלו להימנע מתשלום גם על נזקי גוף, שהם כמובן חובה, וגם מתשלום למכוניות שנתקעתם בהם, אך לא על הנזקים של הרכב שלכם. זהו סיכון שיכול להיות משתלם אם כי לדעת רבים לא כדאי לקחת אותו. כמו כן יש ביטוח נוסך שלא כדאי לקחת איתו סיכון והוא ביטול נהג צעיר. ביטוח זה תופס גם לנהג צעיר עד גיל 24 וגם כמובן לנהג חדש ויש לו תעריף גבוה יותר משל ביטוח רגיל. הסיבה לכך טמונה בכמות התאונות שבהם מעורבים הנהגים הצעירים כנראה בשל חוסר הניסיון שלהם.

כיצד נבחר את הביטוח? אולי הסתבכתם מאוד עם כל כך הרבה סוגי ביטוחים לרכב אך זה הזמן לעשות לכם סדר. חשוב לזכור כי ביטוח חובה אין לכם ברירה אלא לרכוש וכל מה שנשאר לכם זה לבצע סקר שוק ולבחור אותו מהחברה הכי טובה ומשתלמת שיש. ביטוח מקיף מתאים לאנשים שאוהבים לנסוע בראש שקט בלי שהם צריכים לדאוג מתשלומים בהמשך, ומעדיפים לשלם לחברת הביטוח מחיר קבוע. אם אתם לא נוסעים הרבה, הביטוח הזה מיותר.

This entry was posted in בלוג. Bookmark the permalink.